10 نکته ورزشی که باید رعایت کنید!

  • پس از اینکه بدن تان عرق کرد، آب سرد ننوشید.
  • در زمستان ورزش را با شدت انجام دهید و در تابستان با ملایمت
  • پس از غذا ورزش نکنید و یا حداقل دو ساعت پس از غذا، شروع به ورزش کنید.
  • هرگز با کفش پاشنه دار ورزش نکنید، چراکه آسیب های جدی به بدن تان وارد می کند.
  • تا جایی که می توانید در فضای باز ورزش کنید. این کار باعث شادابی روح و جسم شما می شود.
  • بدن تان بایستی تمیز باشد، تا در حین ورزش سموم بتوانند به راحتی از منافذ پوست شما خارج شوند.

Run,دویدنپیاده روی فشار خون را تنظیم می کند

پیاده روی خواص بسیار زیادی دارد، اما شاید یکی از مهم ترین خواص آن، تنظیم فشار خون باشد. اگر افرادی که فشار خون بالا دارند روزانه حدود یک ساعت پیاده روی کنند، فشار خون آنها افت کرده و تنظیم می شود.

 

تأثیر قهوه در لاغری

مطالعات نشان می دهند که نوشیدن قهوه پیش از ورزش، به عمل چربی سوزی بسیار کمک می کند. علاوه بر این قهوه درد در ناحیه عضلات را هم کاهش می دهد. بنابراین پیش از شروع ورزش، با یک فنجان قهوه به استقبال آن بروید.

پیش از ورزش چه نوع غذاهایی بخوریم؟

  • حدود 15 دقیقه پیش از ورزش، آب بنوشید تا بدن تان هیدراته شود.
  • میوه هایی همچون سیب بهترین گزینه برای رساندن مواد غذایی به بدن تان هستند و همچنین شما را سیر نگه می دارند.
  • پیش از ورزش می توانید از کربوهیدارت هایی همچون نان، برنج، ماکارونی، ماست کم چرب، میوه، سبزیجات و … را مصرف کنید.
  • سعی کنید پروتئین زیاد و چربی های اشباع شده مصرف نکنید. چرا که این نوع مواد غذایی به خاطر دیر هضم بودنشان، مدت زیادی را در معده می مانند و سرعت گردش خون را برای عضله سازی و چربی سوزی، کاهش می دهند.

به طور کلی می توان گفت پیش از ورزش می توانید غذاهایی را بخورید که چنین ویژگی هایی داشته باشند؛

  • مایعات باشند.
  • کم چرب باشند.
  • دیر هضم و سنگین نباشند.
  • میزان کربوهیدرات و پروتئین در غذا متوسط باشد.

تغذیه در هنگام ورزش ؟

بهترین گزینه در هنگام ورزش، نوشیدن آب است. آب دمای بدن شما را تنظیم می کند و از گرم شدن بیش از حد بدن جلوگیری می نماید. همچنین آب موجب هیدراته شدن بدن شما می شود. بنابراین مصرف آب را در حین ورزش فراموش نکنید.

آیا ورزش با معده ی خالی به بدن آسیب می رساند؟

ضرر رساندن یا نرساندن آن به نوع ورزشی که انجام می دهید، بستگی دارد. برای مثال اگر ورزش شما یک نرمش سبک یا پیاده روی مختصر باشد، ضرری به بدن شما نخواهد رساند. اما بهتر است پیش از شروع ورزش یک لیوان آب بنوشید. پیش از انجام ورزش های سنگین نیز می توانید از کربوهیدرات ها و مواد غذایی زود هضم استفاده کنید.

پیش از شنا غذا نخورید

شاید بارها این جمله را از زبان افراد مختلف همچون مادرتان شنیده باشید، اما به راستی دلیل غذا نخوردن پیش از شنا چیست؟

یکی از دلایل مهم آن این است که افرادی که پیش از شنا، غذا می خورند، بیشتر دچار مشکلاتی همچون گرفتگی شکم می شوند. که این مسئله غیر قابل کنترل می باشد. به نحوی که حتی شخص ممکن است غرق شود. البته خطر غرق شدن افراد بسیار کم است، اما نمی شود درد ناشی از گرفتگی شکم را انکار کرد. بنابراین پیش از شنا از مصرف غذاهای سنگین و پرحجم جلوگیری کنید، چرا که این نوع غذاها باعث بروز مشکلات دیگری مانند؛ نفخ و اختلالات گوارشی شده و به بدن شما آسیب می رسانند.

وبلاگ

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *