چگونه وزن خود را افزایش دهید؟

امروزه با افزایش علم و پیشرفت تکنولوژی، راه های زیادی برای افزایش وزن وجود دارد. اما همچنان بهترین و سالم ترین روش برای افزایش وزن، روش های طبیعی است. با روش های طبیعی علاوه بر اینکه وزن شما افزایش یافته، تناسب اندام تان نیز حفظ می شود. در اینجا به برخی از این روش ها اشاره می کنیم:

از غذاهای پر کالری و مقوی بخورید؛

منظور از غذاهای پر کالری، غذاهای سالم و مفیدی همچون آجیل، گردو، حبوبات و … می باشد. از آنجایی که این نوع مواد غذایی کالری زیادی دارند، بایستی حجم کمتری از آنها را مصرف کنید. غذاهای پر کالری انرژی بسیار زیادی به بدن شما وارد می کنند و باعث افزایش وزن شما می شوند.

تعداد وعده های غذایی خود را افزایش دهید؛

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که نمی توانید در یک وعده، غذای زیادی بخورید، پس غذایتان را به جای سه وعده به 6 وعده و یا بیشتر تقسیم کنید. با این روش بدون اینکه فشاری به شما بیاید، غذای بیشتری در طول روز میل می کنید و میزان کالری شما افزایش پیدا می کند.

به جای مصرف آب، از آبمیوه استفاده کنید؛

هر انسانی باید در طول روز حدود 8 لیوان آب بخورد. نوشیدن آب به سلامت و تندرستی بدن کمک می کند. حال اگر می خواهید هم آب بدن تان تأمین شود و هم وزن بیشتری داشته باشید، از جایگزین هایی برای آب استفاده کنید. می توانید از نوشیدنی های طبیعی همچون آبمیوه ها (آب طالبی، آب پرتقال و …) استفاده کنید. با نوشیدن این نوع مایعات کالری بیشتری به بدن تان وارد می شود.

پس از ورزش غذا بخورید!

اگر می خواهید به سرعت وزن تان افزایش پیدا کند، پس از ورزش، مواد غذایی سالم و پر کالری بخورید. پس از ورزش اشتهای شما بسیار زیاد شده به همین سبب می توانید غذاهایی همچون تخم مرغ پخته بخورید.

از خوردن شیرینی خودداری کنید؛

بسیاری به اشتباه تصور می کنند که با خوردن شیرینی، وزن شان به سرعت افزایش پیدا می کند. برخلاف تصور عموم، خوردن شیرینی علاوه بر اینکه برای بدن ضرر دارد، باعث سیری زود هنگام نیز می شود. در واقع فرد با خوردن شیرینی دیگر نمی تواند، وعده های غذایی خود را به طور کامل بخورد. بنابراین در طول رژیم، از خوردن شیرینی ها بپرهیزید!

اضطراب را از خودتان دور کنید؛

بسیاری از افراد به خاطر داشتن اضطراب و استرس، نمی توانند به درستی غذا بخورند. این افراد معمولاً در شرایط استرس زا اشتهای خود را از دست داده و بسیار لاغر می شوند. بنابراین تلاش کنید که از محیط های استرس زا دور شوید و یا اگر همیشه دچار استرس می شوید، به پزشک مراجعه نمایید.

از برنامه های غذایی تان پیروی کنید؛

برای اینکه بتوانید زودتر به وزن ایده آل تان برسید، بایستی برنامه های غذایی تان را رعایت کنید. اگر فقط در کوتاه مدت به طور منظم غذا بخورید، کمتر به نتیجه دلخواه تان می رسید. پس اگر برنامه غذایی تان برای 6 ماه طراحی شده، در طول 6 ماه به طور کامل آن را رعایت کنید، تا به وزن مورد نظرتان برسید.

مشکلات هورمونی و تیروئیدی را جدی بگیرید؛

به طور کلی قبل از هرچیزی به پزشک رجوع کرده و یک آزمایش کامل بدهید. در صورت بروز هر نوع بیماری همچون بیماری های پرکاری و کم کاری تیروئیدی، ابتدا به سراغ درمان آنها بروید. زیرا بیماری های تیروئیدی باعث چاغی و یا لاغری افراد می گردند و در صورتی که درمان نشوند، به فعالیت های خود ادامه می دهند. به همین سبب بایستی به سراغ درمان آنها بروید.

روش های زیادی برای افزایش اضافه وزن وجود دارد که در اینجا به برخی از آنها اشاره شد. توصیه می شود که تا جایی که می توانید از خوردن و نوشیدن خوراکی ها و نوشیدنی ها ناسالم (نوشابه ها، غذاهای پرچرب، شیرینی جات به مقدار زیاد و …) بپرهیزید. زیرا باعث ایجاد مشکلاتی در بدن شما می شوند، برای مثال ممکن است چربی خون شما را افزایش دهند که این برای قلب مضر می باشد. بنابراین سعی کنید از روش های طبیعی برای افزایش وزن خود استفاده کنید.

وبلاگ

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *