چند حرکت ورزشی ساده اما مفید؛

  • حرکت ورزشی پل باسن؛

حرکت ورزشی ساده

این ورزش باعث فرم گیری عضلات در ناحیه پشت بدن می باشد. برای انجام این ورزش این حرکات را انجام دهید؛

  • در ابتدا برای انجام “پل باسن” روی زمین دراز بکشید. سپس زانوهای خود را خم کنید و کف دست ها را بر روی زمین قرار دهید.
  • پس از اینکه در این وضعیت قرار گرفتید، پاها را بر روی زمین فشار دهید و باسن خود را بالا ببرید.
  • در این وضعیت چند ثانیه بمانید، سپس به حالت اولیه خود برگردید و این حرکت را چند بار تکرار کنید.
  • بهتر است که “پل باسن” را در سه ست (10 تایی) انجام دهید.
  • دراز و نشست یک حرکت عالی و آسان؛

برخی معتقد هستند که “دراز و نشست” تأثیر در عضله سازی ندارد و یک حرکت کاملاً ابتدایی می باشد. برخلاف این عقیده اشتباه، دراز نشست یک حرکت ورزشی عالی است که بر روی ماهیچه های شکم کار می کند و بیشتر ورزشکاران بزرگ “دراز نشست” را در برنامه ورزشی خود قرار می دهند. در صورتی که در قسمت کمر خود مشکل دارید، می توانید دراز نشست را به صورت کرانچ انجام دهید. به این صورت که کمر شما بر روی زمین می ماند و تنها بالاتنه و شانه هایتان را بالا می برید.

برای انجام این ورزش این حرکات را انجام دهید؛

  • روی زمین دراز بکشید، زانوهایتان را خم کنید و دستتان را در پشت سرتان قرار دهید.
  • سپس پاهایتان را محکم بر روی زمین در همان حالت خم نگه دارید و سرتان را تا ستون فقرات بالا ببرید. وقتی سینه تان به پا نزدیک شد، دوباره به عقب برگردید.
  • در طول روز می توانید سه بار به صورت 15تایی انجام دهید.
  • حرکت ورزشی اسکوات؛

این حرکت قسمت های زیادی از بدن را در بر می گیرد به همین سبب فرآیند عضله سازی را تسریع می کند. حرکت اسکوات، موجب تناسب اندام در قسمت پایین تنه می شوند و قدرت ماهیچه های شما را افزایش می دهد. برای انجام صحیح اسکوات، این حرکات را انجام دهید؛

حرکت ورزشی ساده

  • بر روی زمین صاف بایستید و پاهایتان را نسبت به عرض شانه بیشتر باز کنید.
    بدن و کمرتان را کاملاً صاف نگه دارید. سپس به بدنتان طوری فرم دهید، که انگار بر روی صندلی نشسته اید.
  • زمانی بدنتان فرم درستی گرفته که ران پاهایتان موازی با سطح زمین باشد. سپس زمانی که در این حالت قرار گرفتید، کمی مکث کنید و دوباره بایستید.
  • اسکوات را سه بار در روز انجام دهید، هر بار ست اسکوات را به صورت 20 تایی تکرار کنید.
  • حرکت ورزشی لانگ

لانگ وضعیت تعادلی بدن را به چالش می کشد. این ورزش قدرت ماهیچه های پایین تنه را افزایش می دهد و عملکرد عضلات را بهبود می بخشد. برای انجام صحیح لانگ بایستی این حرکات را انجام دهید؛

  • پاها را باز کنید و سپس پای راست را یک قدم به سمت جلو ببرید. آنگاه زانوی راست را خم کنید، این حرکت را تا زمانی انجام دهید که ران پایتان به موازات سطح زمین قرار بگیرد.
  • سپس دوباره بایستید و با پای دیگر آن حرکت را انجام دهید. فقط دقت کنید زمانی که زانوی پایتان در حالت خم هست، زانو از انگشتان پایتان جلوتر نزد.
  • این حرکت را 3 بار در طول روز انجام دهید و هر بار حدود 10-15 بار تکرار نمایید.

اگر می خواهید همواره در خانه حرکات ورزشی انجام دهید و به باشگاه نروید این نکات را رعایت کنید؛

  • صبحانه را فراموش نکنید!
  • از خوردن غذاهای پر چرب بپرهیزید.
  • به صورت مداوم و منظم ورزش کنید.
  • الگوی غذایی سالم خود را حفظ کنید.
  • برای خرید و بیرون رفتن های عادی پیاده بروید.
  • فعالیت های روزانه خود را با سرعت بیشتری انجام دهید.مارا در اینستاگرام دنبال کنید

آموزش

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *