نکاتی که باید در بدنسازی باید رعایت کرد؛

اگر می خواهید حرفه ای تمرین کنید، حتماً به باشگاه بروید

اگر قصد دارید که به صورت حرفه ای ورزش کنید و به اندام ایده آل خود برسید، حتماً به باشگاه بروید. تمرین به صورت گروهی معمولاً سبب ایجاد انگیزه در افراد می شود. همچنین در صورتی که اشتباه کنید افراد حرکات شما را اصلاح می کنند. علاوه بر این ویژگی های خوب، تمرین در باشگاه می تواند مضر هم باشد، در صورتی که وقت تان را به صحبت با افراد دیگر بگذرانید، باشگاه رفتن نه تنها به نفع شما نیست، بلکه باعث اتلاف وقت تان نیز می شود. پس تلاش کنید از محیط مناسب باشگاه در راستای اهداف بدنسازی تان استفاده کنید.

میزان کالری مصرفی را اندازه بگیرید

از هر دستگاهی که استفاده می کنید یا هر نوع تمرینی که دارید، میزان کالری مصرفی خود را اندازه بگیرید. اندازه گرفتن کالری مصرفی به فرآیند لاغری و تناسب اندام شما بسیار کمک می کند. همچنین در صورتی که از کالری های مصرف شده آگاه باشید، نتیجه بسیار بهتری را به دست می آورید.

ضربان قلبتان را کنترل کنید

کنترل ضربان قلب همچون اندازه گرفتن کالری مصرفی بسیار مهم می باشد. با آگاهی از ضربان قلب خود، تلاش کنید که به صورت آرام و پیوسته به ضربان خود بیافزایید. با افزایش ضربان قلب، متابولیسم افزایش پیدا کرده در نتیجه فرآیند لاغری و چربی سوزی با سرعت بیشتری در بدن شما رخ می دهد. بنابراین با در نظر گرفتن میزان ضربان قلب خود، می توانید زودتر به نتیجه مورد نظرتان برسید.

از دستگاه های موجود در باشگاه به درستی استفاده کنید

اگر از دستگاه ها به درستی استفاده نکنید، نه تنها به بدن خود آسیب می رسانید، بلکه مانع رشد بدنتان نیز می شوید. همچنین استفاده غلط از دستگاه ها باعث ایجاد مشکلاتی همچون احساس درد در مفاصل و عضلات می شود. بنابراین بایستی زیر نظر یک مربی طریقه استفاده از دستگاه ها را بیاموزید سپس تمرین خود را شروع کنید.

پس از تمرین غذاهای چرب و پر کالری نخورید

اگر می خواهید نتیجه تمرینات خود را در باشگاه ببینید، از خوردن غذاهای پر کالری همچون فست فود ها بپرهیزید. بعضی از افراد فکر می کنند که پس از باشگاه و انجام تمرین های سخت می توانند هر مقدار که می خواهند غذا بخورند. در صورتی که چنین نیست و شما بایستی رژیم غذایی خود را رعایت کنید. در صورتی که پس از باشگاه غذاهای سنگین بخورید، نه تنها نتیجه نمی بینید بلکه بر وزن تان هم افزوده می شود. بنابراین سعی کنید گرسنگی خود را با خوردن غذاهای سالم همچون میوه جات رفع کنید.

برنامه ی منظم و با اصولی داشته باشید

بسیاری بدون برنامه و بسیار سخت تمرین می کنند، این نه تنها نتیجه مثبتی نمی دهد بلکه ممکن است به بدن تان نیز آسیب برساند. بنابراین برای رسیدن به اندام ایده آل خود به صورت اصولی و تحت نظر مربی ورزش کنید.

در بین تمرینات ورزشی خود استراحت کنید

برخی بدون وقفه در باشگاه ورزش می کنند و به بدنشان استراحت نمی دهند. بی وقفه ورزش کردن باعث آسیب رساندن به بدن و عضله هایتان در کوتاه مدت و بلند مدت می شود. برای اینکه بدن تان بهتر فرم بگیرد و فرآیند عضله سازی به انجام شود بایستی ماهیچه هایتان منقبض شود. در صورتی که عضله هایتان دچار خستگی شوند، سرعت انقباض آنها کاهش پیدا می کند و در نهایت فرآیند عضله سازی صورت نمی گیرد.

در صورت موافقت مربی، بارفیکس را در برنامه خود قرار دهید

بارفیکس یک تمرین حرفه ای و سخت می باشد که در صورت توانایی بایستی آن را انجام دهید. این نوع تمرین فرآیند عضله سازی شما را بهبود می بخشد. برخی تصور می کنند که افراد چاق نمی توانند از بارفیکس استفاده کنند، در صورتی که استفاده از بارفیکس موجب لاغری و کاهش وزن نیز می شود. بنابراین بارفیکس را حتماً در برنامه های ورزشی خود قرار دهید.

 

 

وبلاگ

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *