رازهای داشتن اندام مناسب؛

  • به عضله هایتان شوک وارد کنید!

(رازهای داشتن اندام مناسب) ورزش کردن تنها با یک وزنه 10 کیلویی، تغییرات چندانی در عضلات شما به وجود نخواهد آورد. اگر می خواهید رشد ماهیچه هایتان افزایش پیدا کند، بایستی به مرور زمان به وزنه های خود اضافه کنید.

  • یوگا را فراموش نکنید؛

شاید برایتان عجیب باشد که یوگا موجب کاهش وزن می شود، اما باید بدانید که تحقیقات نشان داده اند: افرادی که به طور منظم یوگا می گیرند، توانسته اند در طول 1 ماه حدود یک کیلوگرم از وزن خود را کم کنند.

از لباس ورزشی مناسبی استفاده کنید؛

برای اینکه بتوانید به خوبی ورزش کنید، بایستی لباس ورزش مناسبی بپوشید. لباس و کفش ورزشی مناسب، ورزش کردن را برای شما بسیار آسان می کند.

  • در هنگام گرسنگی آب بنوشید؛

اکثر اوقات وقتی احساس گرسنگی می کنید، به سراغ خوردنی های می روید که هم باعث چاقی شما می شوند، هم تنها در کوتاه مدت شما را سیر نگه می دارند، به همین سبب شما دوباره گرسنه می شوید و باز هم چیزی می خورید. آب یک جایگزین عالی برای این گونه مواد غذایی است، آب هم گرسنگی (در حد معمول) و هم تشنگی را رفع می کند. این نوشیدنی معجزه آسا، تأثیر زیادی در لاغری دارد.

  • طناب بزنید؛

اگر نمی توانید به باشگاه بروید و مایل هستید در خانه ورزش کنید، طناب زدن یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود. بررسی ها نشان می دهد که 20 دقیقه طناب زدن، 200 کالری را می سوزاند و فرآیند لاغری شما را تسریع می کند.

ممکن است اوقات زیادی را ورزش کنید، اما تغییری در اندام های شما به وجود نیاید. شاید یکی از دلایلی که نتیجه مورد نظر خود را به دست نمی آورید، این است که حرکات ورزشی را اشتباه انجام می دهید. برای مثال ممکن است 50 دقیقه به صورت اشتباه شنای سوئدی بزنید، اما نتیجه ای مشاهده نکنید، اما با 20 تمرین درست، به نتایج مثبتی برسید. بنابراین سعی کنید زیر نظر مربی ورزش کنید یا از طریق ویدئوهای تناسب اندام با انجام صحیح ورزش ها آشنا شوید.

  • به صورت یکنواخت ورزش نکنید؛

بسیاری از افراد به صورت مداوم به باشگاه می روند و ورزش می کنند، اما به خاطر انجام حرکات یکنواخت تغییری در تناسب اندام خود مشاهده نمی کنند. برای اینکه به اندام ایده آل برسید، بایستی هر ماه تغییری در نوع ورزشی که انجام می دهید، ایجاد کنید. برای مثال وزنه را سنگین تر کنید. با این کار به عضله هایتان شوک وارد می شود و فرآیند عضله سازی با سرعت بیشتری رخ می دهد.

  • فلفل قرمز بخورید؛

فلفل قرمز یک ادویه فوق العاده برای کاهش وزن و چربی سوزی می باشد. شما می توانید این ادویه تند را بر روی غذاهای خود بریزید و در وعده های غذاییتان میل نمایید. فلفل قرمز سوخت و ساز بدن را بسیار افزایش می دهد.

  • پس از تمرین، غذاهای پروتئینی بخورید؛

غذاهایی که پس از تمرین خورده می شوند، نقش مؤثری در سوخت و ساز بدن دارند. برای مثال اگر غذاهای چرب بخورید سوخت و ساز بدن کم شده و چاقتر می شوید. به همین سبب سعی کنید پروتئین هایی همچون: تخم مرغ پخته، جوجه به صورت کبابی و … بخورید.

  • خودتان را وزن کنید یا سایز اندام هایتان را بررسی کنید؛

سعی کنید هرچند وقت یک بار وزن خود را چک کنید، چرا که در صورتی که وزن خود را کم کرده باشید، انگیزی بیشتری برای لاغر شدن به شما دست خواهد داد. سعی کنید در این راه بیش از حد افراط نکنید. چرا که پیوسته وزن کردن و بررسی سایزها باعث ایجاد استرس می شود و استرس خود می تواند یک عامل مهم برای چاقی باشد.

(رازهای داشتن اندام مناسب)
ما را در اینستاگرام دنبال کنید

وبلاگ

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *