خوراکی های مناسب در ماه رمضان؛

از آنجایی که روزه داران ساعات زیادی را در ماه رمضان غذا نمی خورند، ممکن است در صورت رعایت نکردن رژیم مناسب در سحر و افطار، بدنشان آسیب ببیند و یا به نوعی پوست و ماهیچه هایشان شل شود. بنابراین بایستی رژیم غذایی مناسبی در طول این ماه مبارک داشته باشید، تا در کنار ثواب روزه داری، تناسب اندامتان نیز حفظ گردد. در ادامه برخی از خوراکی های مفید را برای شما آورده ایم که پیشنهاد می کنیم حتماً در ماه رمضان از آنها بخورید؛

خوراکی

خرما؛

خرما یک ماده مغذی فوق العاده است. این خوراکی کوچک به نوعی بمب انرژی است و انرژی بدن را در طول روز حفظ می کند. بنابراین در هنگام سحری، این خوراکی پر انرژی را فراموش نکنید!

 

 

پروتئین؛

یکی از مواد ضروری که باید حتما بخورید پروتئین است. از آنجا که فرآیند هضم پروتئین کمی طولانی است، پس بدن شما دیرتر احساس گرسنگی می کند و می تواند ساعات زیادی را بدون غذا سر کند. مواد غذایی حاوی پروتئین عبارتند از: گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ و … .

 

 

خوراکی

چربی های سالم؛

بعضی از افراد چربی ها را به طور کامل حذف می کنند، اما باید بدانید چربی ها هم همچون پروتئین ها برای بدن ضروری است و شما می توانید چربی های سالم مصرف کنید، تا هم نیاز بدنتان تأمین شود و هم تناسب اندامتان حذف شود. برخی از این چربی های سالم عبارتند از؛

  • گردو و مغزهای دیگر
  • روغن زیتون
  • روغن کنجد
  • روغن بادام

و …

خوراکی

آبمیوه های طبیعی (همچون آب کرفس، آب هندوانه و …)

آبمیوه یک روش عالی برای رفع تشنگی و رساندن مواد مغذی به بدن است. همچنین شما می توانید میوه های آبدار همچون هندوانه را هم به حالت عادی بخورید، این نوع میوه هم آب و هم قند بدن را تأمین می کنند. علاوه بر اینها خوردن این نوع نوشیدنی ها پیش از اذان سبب می شود که پوستتان با طراوت و شاداب بماند. در افرادی که اضافه وزن دارند، پیشنهاد می شود که آب کرفس بخورند. این نوشیدنی مغذی، فرآیند چربی سوزی را افزایش می دهد.

 

 

خوراکی های نا مناسب در ماه رمضان؛

علاوه بر خوراکی های ذکر شده بایستی از خوردن بعضی از خوراکی ها پرهیز کنید. چرا که ممکن است باعث چاقی شوند و شما را گرسنه نگه دارند از جمله این خوراکی ها عبارتند از؛

نوشابه های گازدار

این نوع نوشیدنی ها باعث افزایش اسید معده می شوند و سبب بروز مشکلات و بیماری هایی همچون؛ زخم معده، سوزش معده و … می شوند. از دیگر مشکلاتی که نوشابه ایجاد می کند، افزایش وزن است! بنابراین از خوردن این نوع نوشیدنی بپرهیزید.

 

 

غذاهای شور

برخی عادت به غذاهای شور دارند و یا چیزهایی همچون شوری را در کنار غذای خود میل می کنند. بایستی بدانید این نوع غذاها به شدت باعث تشنگی می شوند و روزه را برای شخص بسیار سخت می کنند.

 

 

 

 

غذاهای پرچرب و سرخ کردنی

خوردن این نوع غذاها شاید در هنگام سحر لذت بخش باشد، اما باید بدانید که نه تنها مانع گرسنگی شما نمی شوند، بلکه بر وزن شما نیز تأثیر می گذارند. برای افرادی که بیماری هایی همچون چربی خون دارند هم، مانند سم می باشد.

  • شیرینی ها (شکلات، بستنی، رولت و …)
  • مواد کافئین دار (قهوه، نسکافه و …)
  • قندها

و …

در پایان سعی کنید از تمام مواد غذایی در 6 گروه اصلی غذا استفاده کنید. شما بایستی تنوع را در وعده های غذایی خود رعایت کنید تا تمام مواد مغذی، ویتامین ها، آب، املاح و … به بدن شما برسد. ما به شما پیشنهاد می کنیم که وعده سحری را مانند وعده نهار خود تهیه کنید تا هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ جسمی کمتر احساس گرسنگی کنید. سعی کنید از خوردن غذاهای پرکالری بپرهیزید، این نوع غذاها شما را تشنه و گرسنه نگه می دارند. در پایان با خوردن غذاهای سالم هم بدن خود را تندرست و سالم نگه دارید و هم کمتر احساس گرسنگی کنید.
ما در اینستاگرام دنبال کنید

آموزش

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *