چگونه در ماه رمضان تناسب اندام خود را حفظ کنیم؟

ماه رمضان ماه مبارکی برای تمام مسلمانان است. مسلمانان در طول این ماه از اذان صبح تا اذان مغرب نمی توانند چیزی بخورند یا بنوشند. گاهی اوقات این فاصله زمانی بسیار طولانی می شود به طوری که ممکن است بیست ساعت هم طول بکشد! به همین سبب حفظ تناسب اندام در این ماه همچون یک چالش بزرگ می ماند. اما با رعایت یکسری از نکات، شما می توانید به این ماه به عنوان یک فرصت مناسب برای بدست آوردن اندام مناسب خود نگاه کنید. در اینجا توصیه هایی برای حفظ تناسب اندام در ماه رمضان وجود دارد که با رعایت آنها می توانید اندام ایده آلی داشته باشید؛

غذاهای که بایستی در این ماه بخورید؛نوشیدن,آب خوردن,drink,water

با توجه به اینکه شما ساعات زیادی را روزه هستید بایستی تمرینات هوازی خود را نیز کاهش دهید تا فشار کمتری به بدنتان وارد شود. نکته مهم اینجاست که شما تمرینات خود را کم کرده اید، بنابراین بایستی به غذاهایی که می خورید توجه بیشتری نشان دهید تا کالریتان افزایش پیدا کند. در هنگام افطار که بیشتر از هر لحظه دیگر گرسنه هستید، بهتر است که ابتدا یک لیوان آب بنوشید. نوشیدن آب علاوه بر رفع تشنگی، از میزان گرسنگی نیز می کاهد. پس از چند دقیقه نوشیدن آب چند خرما میل کنید. خرما علاوه بر اینکه انرژی زیادی به بدن شما می دهد، شما را زودتر سیر می کند. سعی کنید در طول سحر و افطار غذاهایی بخورید که کربوهیدرات کمتری دارند. همچنین برای اینکه عضله سازی صورت بگیرد، می توانید 45 گرم مکمل پروتئینی را در آب مخلوط کنید و در دو نوبت پیش از خواب و در سحر بخورید.

sleep,sleeping,rest,خوابیدن,خواب,استراحت

به اندازه کافی بخوابید؛

کم خوابی مانع عضله سازی و چربی سوزی می شود. اگر می خواهید در طول ماه رمضان بدنتان همچنان چربی سوزی را انجام دهد و قدرت بیشتری داشته باشید، حداقل 7-8 ساعت بخوابید. همچنین می توانید به جای اینکه یکجا بخوابید، خوابتان را طول روز تقسیم کنید، مثلاً می توانید به جای 8 ساعت خواب 6 ساعت بخوابید و دو ساعت باقی مانده را، در طول روز بخوابید. گاهی اوقات بدنتان کالری کمی دارد و شما هم کمتر می خوابید، در این شرایط بدن شما توده های عضلانی خود را کم کم از دست می دهد. بنابراین اگر می خواهید همواره تناسب اندام داشته باشید، خوب بخوابید.

20minfitness,gym,sport,ورزش,20دقیقه تندرستی,باشگاه,ورزش

زمان مناسب برای ورزش کردن در طول ماه رمضان؛

بهترین زمان، وقتی است که شما آب نوشیده اید و بدن شما هیدراته شده است. برای مثال صبح پس از سحری زمان مناسبی برای افطار می باشد، چراکه شما سیر شده اید و بدنتان آب لازم را دارد، اما در صورتی که نمی توانید پس از سحری ورزش کنید، می توانید پس از افطار تمرینات خود را آغاز کنید. به خاطر داشته باشید که افطاری مواد غذایی پر انرژی همچون خرما بخورید و از خوردن غذاهای پرچرب و کربوهیدرات ها بپرهیزید.

20minfitness,gym,sport,ورزش,20دقیقه تندرستی,باشگاه,ورزش

در ساعاتی که روزه ندارید، ورزش کنید؛

زمانی باید ورزش کنید که به اندازه کافی انرژی داشته باشید. وقتی که روزه هستید به دلیل اینکه ساعات زیادی چیزی نمی خورید، انرژی بدنتان بسیار کاهش پیدا می کند. اگر در این شرایط ورزش کنید، هورمون کورتیزول در بدن افزایش پیدا کرده و ماهیچه ها تضعیف می گردند. بنابراین از ورزش در حین روزه بپرهیزید.

با رعایت این نکات داشتن اندام مناسب در ماه رمضان میسر می شود. به همین سبب سعی کنید نکات یاد شده را در طول این ماه انجام دهید و از انجام تمرینات ورزشی سخت بپرهیزید.

 

آموزش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *