ورزش ایروبیک چگونه ورزشی است؟

ورزش ایروبیک یک نوع ورزش موزون است که بر روی عضلات بزرگ بدن کار می کند. این ورزش با سرعت و شدت ملایمی صورت می گیرد، به همین سبب برای همه نوع سنی مناسب است. ایروبیک به فعالیت های هوازی اطلاق می شود که با انجام حرکات ورزشی ریتمیک، ضربان و تنفستان را بالا می برد. این ورزش فواید زیادی دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم؛

ورزش ایروبیکاکسیژن بیشتری به بدن شما می رساند؛

با انجام حرکات ریتمیک ورزش ایروبیک، سرعت تنفس شما افزایش پیدا می کند. در نتیجه این امر، اکسیژن بیشتری به بدن شما می رسد و باعث شادابی بدنتان می گردد.

ایروبیک موجب بهبود سلامت قلب می شود؛

به طور کلی تمرینات هوازی همچون ایروبیک باعث بزرگ تر شدن عضلات قلب می گردد. از آنجایی که در ایروبیک اکسیژن بیشتری به بدن می رسد، میزان پمپاژ قلب افزایش پیدا می کند. در نتیجه جریان خون سرعت بیشتری پیدا می کند و عملکرد عضلات قلب بهبود می یابد.

با انجام ایروبیک دردهای عضلانی کاهش پیدا می کند؛

با تجمع اسید لاکتیک ها در بدن، دردهای عضلانی افزایش پیدا می کنند. اما با ایروبیک از این دردها در امان خواهید ماند. از آنجایی که با انجام ایروبیک، رگ های بیشتری در بدن متولد می شوند، پس به عضلات هم اکسیژن بیشتری می رسد، این عمل موجب می گردد که عضلات بتوانند اسیدلاکتیک ها را دفع کنند و قوی تر گردند.

ورزش ایروبیکایروبیک برای تمام سنین مناسب است؛

برخی با افزایش سن از رفتن به باشگاه یا انجام ورزش های هوازی خودداری می کنند، چراکه بسیاری از ورزش ها نه تنها موجب بهبودی بدنشان نمی شود بلکه آسیب هایی نیز به آن وارد می کند. اما ایروبیک با شدت کمتری صورت می گیرد و فشار کمتری بر روی بدن وارد می کند، به همین سبب افراد می توانند در همه سنینی با خیال راحت ورزش ایروبیک را انجام دهند.

ایروبیک شادی آور است!

ایروبیک یک ورزش گروهی همراه با موسیقی می باشد. این ورزش علاوه بر خاصیت چربی سوزی باعث شادی و نشاط در افراد می شود. به طوری که بسیاری از پزشکان به جای تجویز دارو برای افسردگی، ایروبیک را پیشنهاد می کنند. بنابراین اگر از لحاظ روحی ضعیف شده اید، ایروبیک یک انتخاب مناسب برای تغییر حالت شما خواهد بود.

ایروبیک به فرآیند ماهیچه سازی کمک می کند؛

برخی معتقدند ایروبیک تنها عمل چربی سوزی را انجام می دهد و تغییری در ماهیچه ها ایجاد نمی کند. در صورتی که ایروبیک ماهیچه ها را تحریک کرده و به عمل ماهیچه سازی کمک شایانی می کند.

ورزش ایروبیکایروبیک کلسترول خون را کاهش می دهد؛

وجود کلسترول و چربی در بدن با خطراتی همراه است و ممکن است به بسیاری از سکته های مغزی و قلبی ختم شود. بنابراین اگر شما هم چربی خون دارید، حتماً ایروبیک را در اولویت قرار دهید. با انجام ایروبیک اکسیژن بیشتری به بدن شما می رسد و متابولیسم افزایش پیدا می کند، در نتیجه عمل چربی سوزی با سرعت بیشتری صورت می گیرد.

ایروبیک فشار خون را تنظیم می کند؛

با انجام ایروبیک، گردش خون در بدن افزایش پیدا می کند، در نتیجه میزان فشار خون تنظیم می گردد. به همین سبب برای افرادی که فشار خون دارند، ایروبیک به شدت پیشنهاد می شود. همچنین شما می توانید زیر نظر پزشک و با انجام ایروبیک، داروهای فشار خون را کم کم کاهش داده و حذف نمایید.

ایروبیک باعث بهبود خواب می شود؛

مطالعات نشان می دهد افرادی که در طول هفته ورزش می کنند، خواب بهتری دارند. با انجام تمرین های ایروبیک علاوه بر اینکه فشار زیادی به بدن شما وارد نمی شود، خوابتان نیز تنظیم می گردد. بنابراین اگر نمی توانید به راحتی بخوابید، بهتر است پیش از مصرف قرص های خواب، ایروبیک را امتحان کنید.

برای دریافت اطلاعات درباره ای ام اس به هر یک از شعبات ما تماس بگیرید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

آموزش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *