پیلاتس

پیلاتس در سال 2019 توسط ژوزف پیلاتس ابداع گردید. این ورزش بر روی تمام نقاط بدن تمرکز می کند و در هر سنی می توان آن را انجام داد. پیلاتس یک ورزش کامل است و قوای بدن را زیاد می کند، به همین سبب طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارد.

نقش پیلاتس

نقش پیلاتس در کاهش وزن؛

پیلاتس همچون هر ورزش دیگری، به تنهایی نمی تواند در کاهش وزن شما تأثیر بگذارد و شما بایستی در کنار انجام پیلاتس از رژیم غذایی مناسب، خواب کافی و … بهره مند باشید. به طور کلی پیلاتس منجر به کاهش وزن و سایز می شود. گاهی پس از مدتی متوجه می شوید که تغییری در وزن شما رخ نداده، اما لباس هایی که زمانی برایتان تنگ بود، الان اندازه شما شده است. در اینجا متوجه می شوید که پیلاتس نقش مؤثری در عضله سازی و کاهش سایز شما داشته است.

 

 

چگونه به صورت اصولی پیلاتس تمرین کنیم؟

  • به خودتان فشار وارد نکنید؛

سعی کنید به صورت پیوسته و با آرامش ورزش کنید. تمرینات سخت شما را زود خسته می کنند.

  • تمرکز کنید؛

برای اینکه بتوانید در پیلاتس نتیجه مثبتی بگیرید، بایستی سعی کنید ذهن و جسم خود را در راستای یک هدف قرار دهید و آن هدف، تناسب اندام باشد. متمرکز بودن در پیلاتس می تواند کمک شایانی به شما در رسیدن به اندام ایده آل بکند.

  • حرکات را به صورت پیوسته انجام دهید؛

در پیلاتس بایستی حرکات با هم دیگر همخوانی داشته باشند. بنابراین سعی کنید با تمرین و تکرار بتوانید حرکات را پشت سر هم به انجام برسانید و هماهنگی بین آنها را حفظ کنید. همچنین علاوه بر هماهنگی حرکات به تنفستان در حین انجام تمرین نیز توجه کنید. در پیلاتس بایستی تنفس و انجام حرکات همه با هم هماهنگی داشته باشند.

  • بدنتان را در جهت مناسب قرار دهید؛

کمر و گردن خود را کشیده و صاف نگه دارید. جهت گیری (شمال، جنوب، شرق، غرب) را نیز رعایت کنید.

  • مرکز قوی در بدن خود داشته باشید؛

در پیلاتس مرکز سازی کنید. پیش از اینکه حرکتی را انجام دهید، نافتان را به سمت داخل بکشید.

 

نقش پیلاتس

فواید پیلاتس؛

  • دردهای مهره ای را کاهش می دهد؛

افراد بسیاری در ناحیه کمر و مهره های خود، درد احساس می کنند. این درد به خاطر عوامل مختلفی همچون کم تحرکی، آسیب دیدگی و … می باشد. پیلاتس یک راه حل عالی برای کاهش درد در این ناحیه می باشد و شرایط بهتری برای افراد ایجاد می کند.

  • پیلاتس ساختار بدن را اصلاح می کند؛

پیلاتس یک تمرین اصولی است که قامت شما را ایستاده نگه می دارد و باعث انعطاف بدن می شود. همچنین سبب کشیدگی عضلات می شود و در نهایت بدن شما منعطف تر و مقاومتر می گردد.

  • اندامی متناسب می سازد؛

پیلاتس اندام شما را غیر طبیعی نمی سازد و تناسب را در همه اندام ها به اندازه ایده آلی ایجاد می کند. تمرکز اصلی پیلاتس بر روی عضلات مرکزی است و یکی از بیشترین تأثیرها را بر روی شکم و پهلو می گذارد و باعث کاهش سایز و چربی سوزی در این ناحیه می شود.

  • پیلاتس تمرکز را افزایش می دهد؛

از آنجایی که بایستی در پیلاتس هماهنگی بین تنفس و حرکات ورزشی برقرار کنید، پس قدرت تمرکز شما به مرور زمان بسیار بیشتر می شود. این تمرکز سبب می شود که شما از بسیاری از استرس ها و اضطراب ها دور بمانید و بیشتر بتوانید بر روی نقاط مثبت زندگی خود تمرکز کنید.

  • پیلاتس توان ورزشی شما را افزایش می دهد؛

پیلاتس بر روی تمام قسمت های بدن شما تأثیر می گذارد و یکی از مهم ترین مزایای آن این است که هیچ کدام از عضلات، بیش از حد و یا کمتر مورد تمرین قرار نمی گیرد. به خاطر این مزیت تمام عضلات بدن در همه ناحیه ها خوش فرم می شود. به همین سبب بسیاری از ورزشکاران در کنار برنامه های ورزشی خود پیلاتس را هم قرار می دهند.

آموزش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *